~ IsU~ ::_PaK LaH YaNg BiaDaB!!!_::
Biadab,bodoh dan memalukan negara adalah kata-kata paling secocok untuk saya nyahkan pada Pak Lah dan tali barutnya. Tindakan kerajaan Malaysia yang menjemput Farouk Kaddoumi bekas menteri luar Palestin yang kalah dalam pilihanraya yang lepas dari parti Umno Palestin sebagai mewakili Kerajaan Hamas Palestin untuk memberikan ucaptama adalah menyalahi serta menghina kedaulatan nagara Palestin.
Bagaimana ini boleh berlaku? Apakah ada hubungan istimewa antara kerajaan Malaysia dengan bekas kerajaan FATAH yang ditolak oleh rakyat Palestin kerana mengamalkan rasuah dan salah guna kuasa secara berleluasa?Saya kira Kerajaan Malaysia perlu memohon maaf kepada Kerajaan HAMAS Palestin atas kesilapan yang sangat dikesali ini.Bagaimana Malaysia nak menjadi juara isu Palestin jika ia tidak dapat membezakan antara kerajaan yang sah dan yang tidak?
Pak Lah jangan nak jadikan Palestin seperti Umno di Malaysia yang bodoh benggang dalam mengamalkan sistem demokrasi.Sebagai contoh,apabila Umno kalah dalam pilihanraya di Kelantan dan Terengganu,apa yang rejim laknatullah ni buat?Wujud lah dwi-pentadbiran dalam sesuatu negeri,JKKK dan banyak lagi badan yang menjadi tali barut Umno yang pengecut serta tidak mengaku akan kekalahan dalam pilihanraya. Wang yang sepatutnya menjadi hak rakyat menjadi milik ketua Umno bahagian dan kepala pengatnya sahaja.Wang yang menjadi milik kerajaan negeri di agihkan kepada JKKK,apakah jadahnya ni?Ni lah yang di ajar Pak Lah kepada FATAH Palestin!!!
Sekarang Umno Palestin ni yang tak dapat menerima erti kekalahan serta penolakan rakyat membina pentadbiran kedua di Palestin.Angkatan keselamatan masih Umno Palestin nak kawal,huru-hara di semenanjung Gaza adalah angkara Gengstar Umno Palestin,FATAH.Saya menyeru wahai Pak Lah,jangan kacau politik negara orang jika kita tidak suka orang kacau politik negara kita..
Harakah Wed May 31, 06 11:09:30 AM....
Presiden PAS, Dato' Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang dalam kenyataannya kepada Harakahdaily berkata, sepatutnya Kerajaan Malaysia menghormati Kerajaan Palestin pimpinan Hamas yang dipilih rakyat secara demokratik dalam pilihan raya Januari lepas, sebagai wakil rasmi negara berkenaan.Menurutnya, apa yang berlaku jelas menunjukkan kegagalan Abdullah sebagai Pengerusi NAM dan Pengerusi OIC.
"Adalah amat memalukan apabila Menteri Luar Palestin, Mahmoud Zahar dan delegasinya bertindak memboikot sidang NAM apabila Farouk Kaddoumi turut diundang oleh kerajaan, tindakan ini jelas bertentangan dengan prinsip yang diamalkan oleh PBB," tegas beliau.
Semalam, Menteri Luar Palestin, menegaskan beliau dan delegasi kerajaan Hamas memboikot sidang khas NAM setelah Malaysia sebagai tuan rumah persidangan mengiktiraf kehadiran wakil Pertubuhan Pembebasan Palestin (PLO), Farouk Khadoumi.
Zahar menyatakan, beliau kesal tindakan Malaysia sebagai Pengerusi NAM turut menjemput wakil PLO itu malah memberi kesempatan untuk berucap dalam persidangan semalam, sedangkan Farrouk bukanlah wakil kerajaan yang sah.
"Saya adalah Menteri Luar Palestin yang sah, yang dipilih secara sah melalui pilihan raya yang adil. Seharusnya saya yang mewakili kerajaan untuk berucap," katanya ketika menemui Timbalan Presiden PAS, Ustaz Nasharudin Mat Isa selepas beliau keluar dari sidang tersebut.
Dalam pilihan raya umum yang dipantau oleh pertubuhan antarabangsa Januari lepas, Pergerakan Hamas berjaya memenangi 76 daripada 132 kerusi Parlimen, sekaligus menewaskan kerajaan pimpinan Fatah yang diterajui oleh Presiden, Mahmoud Abas.
Menurut Ustaz Hadi, Kerajaan Malaysia dan Kementerian Luar seharusnya bertanggungjawab apabila berlaku insiden memalukan dengan pengakuan Kaddoumi bahawa beliau adalah Menteri Luar Palestin dan wakil sah kerajaan mereka.
"Dari segi diplomatiknya, Abdullah dan Syed Hamid Albar (Menteri Luar) telah melakukan kesilapan yang besar yang bertentangan dengan norma demokrasi," tegas beliau.Beliau menegaskan, PAS bersama rakan-rakan NGO akan terus menyatakan sokongan terbuka kepada Kerajaan Palestin pimpinan Hamas dan menggesa Malaysia menghormati kedaulatan negara dan mengiktiraf kerajaan yang dipilih oleh rakyat Palestin sendiri.
Katanya, PAS akan meneruskan kempen Tabung Bantuan Selamatkan Kerajaan Hamas yang dilancarkan 13 Mei lepas dan menyeru seluruh rakyat Malaysia untuk bersama-sama membantu rakyat Palestin.Menurutnya semua sumbangan yang diterima melalui PAS setakat ini sudah disalurkan ke Kerajaan Palestin.,khusus untuk membantu kebajikan rakyat, perubatan, bantuan anak-anak yatim serta pendidikan.Rakyat Palestin sekarang ini katanya, terpaksa berhadapan dengan boikot dan sekatan yang diterajui Amerika Syarikat dan sekutu-sekutunya.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments: