~ SiAsaH ~ :- HaNaFi MEnaNg, HaNifa KeCunDaNg, BraHim KalaH Lagi -:
Firman Allah " Kumpulan musuh yang bersatu itu pasti akan dapat di kalahkan dan mereka akan berundur ke belakang " al- qamar 45.
PAS kalah, sedih mendengarnya apabila calon UMNO di umumkan pemenang bagi DUN Pengkalan Pasir.Hanafi, 51, yang juga Timbalan Ketua UMNO Bahagian Pasir Mas, mendapat 7,422 undi menewaskan calon Pas, Hanifa Ahmad yang memperoleh 7,288 undi.Calon Bebas Datuk Ibrahim Ali hanya menerima 415 undi dan hilang wang pertaruhan apabila undi yang diterima kurang daripada yang ditetapkan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR). Keputusan diumumkan oleh Pegawai Pengurus Pilihan Raya Pengkalan Pasir, Abdul Halim Ahmad di Sekolah Menengah Kebangsaan Sultan Ibrahim (I) di sini pada pukul 12.31 tengah hari.Pada kiraan pertama malam tadi, Hanafi mendahului Hanifa dengan 129 undi selepas meraih 7,419 undi. Hanifa pula mendapat 7,290 undi dan Ibrahim, 414 undi.
Adakah Pengkalan Pasir wujud puaka berhantu? Pas mendakwa 5 bas berisi dengan HANTU berjaya di tangkap dan dalam 30 buah bas berjaya di kesan kerana membawa muatan MAYAT HIDUP ini.
Setiausaha Agung PAS, Dato’ Kamaruddin Jaffar berkata, sekiranya dikatakan sebagai tenaga kempen Umno sudah tentu mereka datang lebih awal untuk berkempen dan bukannya awal pagi tadi. PAS yakin mereka yang datang dengan lima bas malam tadi dan pagi ini ke Pengkalan Pasir sebagai pengundi hantu kerana kedatangannya tidak menggambarkan sebagai jentera kempen parti lawan, sekiranya dikatakan sebagai tenaga kempen Umno sudah tentu mereka datang lebih awal untuk berkempen dan bukannya awal pagi tadi.
“Apa yang berlaku awal pagi tadi adalah sesuatu yang tidak kena. Mereka tidak boleh diistilah sebagai pekerja Barisan Nasional tetapi sebagai pengundi hantu. Orang ramai yang menahan bas terbabit kerana mereka bimbang dengan kehadiran sebagai pengundi yang tidak dikenali,” katanya pada sidang media di Markaz Besar di sini, hari ini. Malam tadi kira-kira jam 10 malam, sekumpulan penduduk kampung mengepung dua bas yang berhenti di sebuah rumah di Kubang Bemban dekat sini. Tiga lagi bas turut ditahan penduduk pagi tadi yang dipercayai membawa pengundi ‘hantu’. Bas terbabit ditahan di Tendong.
Ribuan penduduk mengepung bas tersebut sehingga menyebabkan berlaku kesesakan lalu lintas yang begitu teruk di Kubang Bemban dan kawasan bandar. Ekoran itu, polis datang membawa penumpang-penumpang terbabit ke Ibu Pejabat Polis Daerah Pasir Mas. Penduduk kemudian berhimpun pula di depan balai polis sebagai membantah kehadiran pengundi tidak dikenali itu. Dianggarkan lebih 2,000 penduduk berhimpun bermula jam 1 hingga 3.30 pagi.
"Jika Allah hendak memberi sesuatu pada seseorang,walaupun berhimpun makhluk sedunia untuk menahannya,tidak akan berhasil...begitu juga kalau Allah tak nak beri...walaupun berkumpul semua makhluk untuk berusaha memberinya..tidak akan berhasil juga.Jadi kenapa kita takut dengan pengundi hantu,undi pos dan sebagainya.
Kita kalah mungkin ada syarat2 untuk mencapai kemenangan yang masih tidak dipatuhi atau kita langgar.Jika Allah hendak memberi sesuatu pada seseorang,walaupun berhimpun makhluk sedunia untuk menahannya,tidak akan berhasil...begitu juga kalau Allah tak nak beri...walaupun berkumpul semua makhluk untuk berusaha memberinya..tidak akan berhasil juga.Jadi kenapa kita takut dengan pengundi hantu,undi pos dan sebagainya.
Kita kalah mungkin ada syarat2 untuk mencapai kemenangan yang masih tidak dipatuhi atau kita langgar.Perkara pokok yang mesti kita ingat ialah kita berjuang untuk menegakkan agama Allah bukannya kerana parti atau kerana nak menjatuhkan pihak lawan atau ada nawaitu lain.Jadi kalau ada niat selain kerana Allah,tentulah perjuangan kita tak diterima Allah walaupun pada zahirnya kita kata berjuang kerana Allah.
Disinilah kiat kena muhasabah semula,manalah tahu kalau2 alignment dah lari atau balancing dah tak sama.Sebelum Nabi s.a.w menyebarkan risalah Islam,baginda telah diterima dan diiktiraf oleh masyarakat jahiliah sebagai seorang tokoh yang agung sehingga mendapat gelaran alAmin.Kemudian selama 13 tahun baginda menyemaikan kekuatan aqidah pada masyarakatnya.Untuk mencapai kejayaan seharusnya kita mengikut cara perjuangan Nabi s.a.w.PAS seharusnya berusaha untuk mencapai tingkatan alAmin pada masyrakat bukan islam bukannya sebagai ala taliban.
Tertegaknya negara Islam itu bermula dari setiap individu,kemudian ahli keluarganya, masyarakat dan seterusnya negara.Jika ini berjaya dilakukan maka dengan sendiri rakyat akan memberi sokongan pada perjuangan Islam dan masyarakat bukan islam juga akan terpikat dengan perjuangan kita kerana keterampilan kita sebagai 'alAmin'.Pada masa itu kalau kita perkenalkan Islamic State Document pun mereka akan mudah menerimanya.Perjuangan Islam bukan bermusim, ia berterusan sehingga hari kiamat.Usaha2 harus dilakukan setiap waktu bukannya hanya masa kempen p/raya saja.Kalau nak lawan kempen dengan BN,payahlah...Tengoklah jentera kempen mereka macam mana...Tak terlawan kita.Tapi kalau kita dah berjaya mantapkan aqidah masyarakat,mudahlah kita berhadapan dengan sebarang cabaran dan dugaan sama ada dalam bentuk material atau perang saraf.
Terlebih dahulu tumpuan mestilah diberikan pada ahli2 dan penyokong2 PAS.Aqidah dan akhlak mereka mestilah diperkemaskan lagi.Pada umumnya perangai ahli2 PAS sama saja dengan yang tak PAS. Bagaimana nak menang kalau sembahyang subuh pun ada beberapa kerat saja ahli PAS yang datang kesurau/masjid.begitu juga tentang soal penjagaan makanan dan minuman.Kalau yang tak lepas rokok tu lagi teruklah.
Banyaklah lagi antara sebab2 yang kemenangan tidak tercapai.Apabila berlaku peperangan antara Jalut dan Thalut,tentera islam telah dilarang dari minum air sungai berlebihan.Mereka hanya dibenarkan minum dengan menggunakan tapak tangan saja.Mereka yang melanggar arahan itu telah tewas sebelum perang bermula.Air sungai yang jelas halal pun dihadkan untuk meminumnya.Apalagi kalau makan dan minum benda2 yang syubhat.Nyata sekali untuk mencapai kemenangan itu ada syarat2 dan pantang larang yang mesti dipatuhi yang bertepatan dengan ajaran Islam.Marilah kita sama2 menjayakan nya."

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments: