~ RaiDaH ~ ::_CheLseA JuaRa BerGaYa 2005/2006_::
Chelsea merayakan pesta dengan sempurna.The Blues merangkul gelaran juara Liga Inggris setelah menundukkan musuh mereka, Manchester United, 3-0. Chelsea sebenarnya cuma memerlukan satu mata untuk mengesahkan gelaran juara yang juga mereka raih musim lepas.
Namun pasukan Jose Mourinho tampil dengan bergaya dan John Terry serta rakan-rakannya meraih kemenangan meyakinkan dengan tiga gol tanpa balas.Tambahan tiga angka membuatkan Chelsea menjadi 91 dari 35 perlawanan.
Pesta juara yang diraih Chelsea tahun ini boleh dikatakan sangat manis, selain diraih di depan musuhnya sendiri di Stamford Bridge.
Empat minit bola seudah meleret di dalam gawang Edwin van Desar hasil tandukan William Gallas. Dari tendangan sudut, bola liar yang mengarah ke tiang jauh disasarkan ke gawang oleh bek Perancis itu.
Sementara itu Chelsea tak mengurangkan serangannya walaupun unggul 1-0. Kerjasama Arjen Robben dan Frank Lampard membuka ruang rembak untuk Micheal Essien, namun tendangannya dari luar kotak penalti melenceng.

The Blues bahkan mampu menggandakan kedudukan pada minit ke 61. Di tengah kawalan Rio Ferdinand, Nemanja Vidic dan Mikael Silvestre, Joe Cole mampu berkelit dan meliatkan tubuhnya untuk meloloskan diri dan melepaskan tembakan ke sudut sempit yang gagal dihadang Van de sar.
Gol ketiga Chelsea datang dari kaki Ricardo Carvalho 12 minit kemudian. Berdiri bebas di dalam kotak penalti, tendangan deras bek Portugal itu setelah mendapat umpan dari Cole kembali menggegarkan jala Van der Sar. Senyum Roman Abramovich dari ribuan penonton pun makin melebar.

Akhirnya Chelsea berjaya merangkul gelaran tahun ini dengan penuh bergaya. Adakah Chelsea mampu mempertahankan gelaran juara tahun hadapan? Dengan 3 nama akan terbang melayang, 3 nama besar akan mendarat bersama Chelsea musim 2006/2007 dengan Michael Ballack menunggu tandatangan kontrak sahaja untuk posisi tengah.
Posisi penyerang di ura-urakan akan di isi oleh Adriano @ Sheva @ Zlatan Ibrahimovic ataupun Henry, namun nama Adriano yang rapat untuk bersama Chelsea. Satu lagi posisi yang akan di lengkapkan ialah pertahanan dengan nama Ashley Cole berada teratas untuk bergabung bersama pasukan The Blues tahun hadapan.
Semoga Chelsea konsistan untuk merangkul kesemua gelaran eropah tahun hadapan dan membuatkan musuh ketat seperti MU, Liverpool dan Arsenal menanggis kempunan dalam perebutan gelaran liga musim 2006/2007 nanti.
Hidup The Blues.....jangan jeles ye penyokong fanatik musuh MU he2.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments: